27 Ekim 2017 Cuma

mistisizm Gerçek mistikler, yaklaşmakta olan dalgaya ruhlarını açarlar.

mistisizm Gerçek mistikler,
mysticism ile ilgili görsel sonucu
yaklaşmakta olan dalgaya ruhlarını açarlar. Kendilerinden emin ol, çünkü kendilerinden daha iyi bir şeyler hissettiklerinden, tasavvufun vizyonları , esenlikleri ve esenlikleri olduğu için şaşkınlık içinde oldukları için mükemmel eylem adamları olduklarını kanıtlarlar. ~ Henri Bergson Tasavvuf (Yunanca μυστικός'dan, gizemli bir dinin başlatıcısı olan mystikos ), doğrudan bir deneyim ya da içgörü aracılığıyla nihai bir Gerçek , İlahiyat, Manevî Hakikat ya da Tanrı ile iletişim, tanımlama ya da bilinçli farkındalığın peşinde olduğunu gösterir. Tasavvuf genellikle, bu farkındalık deneyimlerini beslemeye yönelik bir uygulama veya uygulamaları merkez alır. Tasavvuf monistic , dualistik , nondualistik veya ontolojik açıdan çoğulcu olabilir . Farklı dini, sosyal ve psikolojik gelenekler, bu temel mistik tecrübeyi pek çok farklı biçimde tarif etmiştir. Olağanüstü görüşleri ifade etmenin ötesinde teyit etmek için yaygın olarak mistik tarafından kullanılmış olsa da başkalarına anlatmak imkânsız olan "mistik" ve "mistisizm" kelimeleri, bazen, varsayımsal bir anlamda, başkalarının hangi yönlerine inanmak ve kabul etmek gerektiğinde ısrarcı olarak kullanılmıştır 15'i, bu otoriter iddiaların reddine şiddetle bağlı olarak, ya da tamamen aşağılayıcı bir anlamda iletilebilir.devamı A [ değiştir ] Tasavvuf, sevgiden başka şahit değildir; mistisizm sadece aşktan başka bir şey değildir. ... Sanat , sevdiği şekli, felsefeyi sevdiğini gösterir; mistisizm yalnızca sevdiği şeyleri bilir. ~ Constantin Brunner Mistikler, Tao'nun köklerini anlar, ancak dallarını anlar; bilim adamları dallarını anlıyor, köklerini anlamıyor. Bilim mistisizme ve mistikliğe bilim gerektirmez; ama insanın ikisine de ihtiyacı var. ~ Fritjof Capra Yazar veya kaynakça alfabetik Erkekler mistisizm tarafından üretilen savurganlık ve çılgınlıklardan bahsederler; onlar kovada sadece bir düşüş var. Esas itibariyle ve zamanın başlangıcından beri, mistisizm insanları aklı başında tutuyor. ~ GK Chesterton Bir mistik, gökyüzünü ve dünyayı her ikisine de sahip olsa bile ayıran bir adamdır. ~ GK Chesterton Gizemin olduğu sürece sağlığın var; gizemi yok ettiğinde morbidite yaratırsın. ~ GK Chesterton Mistik, bir şeyin gizemli olmasına ve diğer her şeyin netleşmesine izin verir. ~ GK Chesterton Mümkün olan en iyi duygu mistik duygudur. Burada tüm sanatın ve gerçek bilimin mikropları yatıyor. ~ Albert Einstein Açıklanamaz açıklanmayı gerektiriyor. Deneyim, deneyimsizliği gerektirir. Açıkça mistik bir tablo gerekir. ~ Buckminster Fuller Doğa bilimi ve yaratılış mucizeleri çalışırken , bir mistik haline dönüşmezseniz, doğal bir bilim adamı değilsiniz. ~ Albert Hofmann Spontan görsel deneyimlerin aksine, özellikle LSD ve ilgili halüsinojenler tarafından mistik deneyimin kasıtlı provokasyonu, göz ardı edilmemesi gereken tehlikeleri beraberinde getirir. ~ Albert Hofmann Her birinden, Aşk'ın talep ettiği mistik bir sessizlik . Attar , Margaret Smith'in "Jawhar Al-Dhat" ve İslam Mistiklerinden Okumalar adlı eserinden çevirdiği "Aşkın Şarabında Sarhoş" adlı kitabında : Arapça ve Farsça çeviriler (1950) Margaret Smith, s. 85 Varyans çevirisi: Aşk her birinden mistik bir sessizlik ister. Temel Tasavvuf'da tercüme edildiği gibi James Fadiman ve Robert Frager B [ değiştir ] İç tecrübeyle hangisinin genellikle mistik tecrübe dendiğini anlıyorum: ecstasy, rapture, en azından meditasyon duygusu. Ancak bugüne dek itiraf etmek zorunda kaldım, daha az dinlenme tecrübesi düşünüyorum, bir deneyimin kökeninden, özgürlüğünden, herhangi bir itiraftan kurtulmaksızın, çıplak bırakılmış olması. Bu yüzden mistik kelimeyi sevmiyorum. Georges Bataille , İç Deneyim (1954), L. Boldt, trans. (1988), s. 3 Mistik tecrübe ile uğraşıyoruz. Demek istediğim, tüm yorumları dışında, derhal ele geçirilen mistik bir deneyim. Gerçek mistikler, yaklaşmakta olan dalgaya ruhlarını açarlar. Kendilerinden emin ol, çünkü kendilerinden daha iyi bir şeyler hissettiklerinden, tasavvufun vizyonları, esenlikleri ve esenlikleri olduğu için şaşkınlık içinde oldukları için mükemmel eylem adamları olduklarını kanıtlarlar. Henri Bergson , Deux kaynakları içinde din ve moral kaynakları [Ahlak ve din iki kaynağı] (1935), Bölüm. 3: Dinamik Din Din , gizemciliğe, popülerleşmenin bilime ne olduğunu gösterir. Mistik keşif, o zaman, onu bekleyen bulguları, öğretilen dinde görünmez ve mevcut olan diğer mistikçiler tarafından mesajını dinlemeye hazırlanan bir insanlıktır . Gerçekten de tasavvufun kendisi bu dinle doludur, zira onun başlangıç ​​noktası buydu. Onun teolojisi genellikle teologlarınki ile uyumludur. İstihbaratı ve hayal gücü teologların öğretilerini, yaşadıklarını sözleriyle, maddi imgelerde manevi olarak gördüğünü ifade etmek için kullanacaktır. Ve teoloji, kaynağı mistik olan o akımın üzerine dokunduğundan bunu kolayca yapabilir. Böylece mistisizmi, dinin mistisizmi ile zenginleştiği güne karşı din tarafından sunulmaktadır. Bu, kendisine emanet edildiğini düşündüğü birincil misyonu, dini inancın yoğunlaştırıcılığını açıklıyor. Henri Bergson , Deux kaynakları içinde din ve moral kaynakları [Ahlak ve din iki kaynağı] (1935), Bölüm. 3: Dinamik Din Nitekim, sarhoş edicilerin aydınlatılmış ruhların dilinden bağırılması kadar birbirinden farklı olarak, iki tür mistisizm vardır. Karışıklık, kıvrımlı mistisizm var ve gerçek anlamda nihai fikirlerle aydınlanan mistisizm var. Bir yandan boş loşluk ve karanlık, kısır, soğuk düşünce ve zihinssiz uğursuzluk , aptalca grimacing olan Cabbala'nın , okültizm , mistisizm felsefesi ve teosofizmin katı varsayımları var . Bunlarla parlaklık, basit samimiyet ve felsefenin hazine sandığındaki en değerli taşları alan ve kendi ortamının güzelliğinde görüntüler sunan orijinal mistisizmin sağlıklı, canlandırıcı gücü arasında çok keskin bir çizgi çizemiyoruz. Tasavvuf felsefenin toplamı ile sonuçta tam bir uyum içindedir. Aslında, mistisizm tam da felsefenin ruhu ve felsefesinin ruhudur; bu sevimli , tutkulu sevginin dökülmesi şeklinde .... Bu ciddi tasavvuf anlayışı ile ilgileniyoruz ve anlamı üç kelimeyle ifade edilebilir. .. Tanrısızlıktan ... dünya özgürlüğü ... ruhun kutsaması. Constantin Brunner , Mesih'imizde: Graham Harrison ve Michael Wex'in çevirdiği Mistik Doğanın İsyanı ( AM Rappaport tarafından düzenlenmiştir) Tasavvufda, her şey doğrudan, elbette bir mesele gibi, söylemsizlik ve eşitlik olmaksızın bize fırlatılıyor ve muazzam derecede çalkalanan, ayrım gözlenmeyen bir duygudan ortaya çıkan, sevilmek için sürdürülemez bir isteği takip etmekle yükümlüyüz. ... Mistikler , düşüncelerini düşünmek yerine düşüncelerini belirler. ... Gizemcilik, aşktan başka şahit değildir; mistisizm sadece aşktan başka bir şey değildir. ... Sanat, sevdiği şekli, felsefeyi sevdiğini gösterir; mistisizm yalnızca sevdiği şeyleri bilir. Constantin Brunner , Mesih'imizde: Graham Harrison ve Michael Wex'in çevirdiği Mistik Doğanın İsyanı ( AM Rappaport tarafından düzenlenmiştir) C [ değiştir ] Fizik bugün esas olarak mistik bir dünya görüşüne götürürse, 2,500 yıl önce bir şekilde başlangıcına döner. Ancak bu sefer sadece sezona değil aynı zamanda büyük hassasiyet ve incelikli deneylere ve titiz ve tutarlı bir matematiksel formalizme dayanıyor. Fritjof Capra , Fizik Tao'sunda: Modern Fizik ve Doğu Gizemciliği Arasındaki Paralelliklerin Keşfi (1975) Hem fizikçi hem de mistik bilgisini iletmek isterler ve sözlerle bunu yaptıklarında ifadeleri çelişik ve mantıksal çelişkilerle doludur. Fritjof Capra , Fizik Tao'sunda: Modern Fizik ve Doğu Gizemciliği Arasındaki Paralelliklerin Keşfi (1975), Bölüm. 3, Beyond Language, s. 46 Mistik ve fizikçi aynı sonuca varır; biri iç dünyadan başlayıp diğeri dış dünyadan başlayarak. Onların görüşleri arasındaki uyum , Brahman'ın sahip olmadığı nihai gerçekliğin , Atman ile özdeş olduğu eski Hint bilgeliğini teyit ediyor. Fritjof Capra , Fizik Tao'sunda: Modern Fizik ve Doğu Gizemciliği Arasındaki Paralelliklerin Keşfi (1975), Söz, s. 305 Mistikler, Tao'nun köklerini anlar, ancak dallarını anlar; bilim adamları dallarını anlıyor, köklerini anlamıyor. Bilim mistisizme ve mistikliğe bilim gerektirmez; ama insanın ikisine de ihtiyacı var. Fritjof Capra , Fizik Tao'sunda: Modern Fizik ve Doğu Gizemciliği Arasındaki Paralelliklerin Keşfi (1975), Söz, s. 306 Erkekler mistisizm tarafından üretilen savurganlık ve çılgınlıklardan bahsederler; onlar kovada sadece bir düşüş var. Esas itibariyle ve zamanın başlangıcından beri, mistisizm insanları aklı başında tutuyor. Onları delirten şey mantıktı. ... Erkeklerin ırkını manastırın ve korsan külhanesinin, gece klübünün ve ölümcül odanın çılgınca uç noktalarından uzak tutan tek şey mistisizmdir - mantığın yanıltıcı olduğu inancı ve bu şeyler göründükleri değil GK Chesterton , Tolstoy'da (1903) Bir mistik, gökyüzünü ve dünyayı her ikisine de sahip olsa bile ayıran bir adamdır. GK Chesterton , "William Blake" de (1920) Zihinsel yıkımın büyük yürüyüşü devam edecek. Her şey inkar edilecek. Her şey bir inanç olacaktır. Sokakta taşları inkar etmek makul bir konumdadır; Onları savunmak dini dogmadır. Bu, hepimiz bir rüyada olduğumuz rasyonel bir tez; Hepimizin uyanık olduğumuzu söylemek mistik bir aklı olacak. GK Chesterton , Heretics'te (1905), Bölüm XX: Ortodoksluğun Önemi Üzerinde Son Sözler Tasavvuf erkekler aklı başında tutar. Gizemin olduğu sürece sağlığın var; gizemi yok ettiğinde morbidite yaratırsın. Sıradan adam her zaman aklı başında olmuştur, çünkü sıradan adam her zaman bir mistik olmuştur. Alacakaranlığa izin verdi. O daima dünyada bir ayağı, fairyland'da diğeri vardır. Tanrılarından şüphelenmek için kendini her zaman serbest bırakmıştır; fakat (günümüzün kuşkusuzcusunun aksine) onlara inanmaya da özgürdürler. Tutarlılıktan çok gerçeğe daha çok önem vermiştir. Birbirleriyle çelişen iki hakikat gördüyse, onlarla birlikte iki gerçek ve çelişkiyi alırdı. Onun manevi görme stereoskopik, onun fiziksel görme gibi: aynı anda iki farklı resim görür ve bunun için daha iyi görür. Böylece, kader gibi bir şey olduğuna her zaman inandı; ancak özgür irade gibi bir şey de vardı. Bu nedenle, çocukların cennetin krallığı olduğuna, ancak yine de dünyanın egemenliğine itaat etmesi gerektiğine inanmaktadır. Gençliği takdir etti, çünkü gençti ve yaş değildi, çünkü yaş değildi. Tam da sağlıklı adamın tüm yüzdürme olduğu açık çelişkiler dengesidir. Tasavvufun bütün sırrı şudur: Bu adam anlamadığı şeyin yardımıyla her şeyi anlayabilir. Morbid mantıkcı, herşeyi açık yapmak ister ve her şeyi gizemli yapmaya çalışır. Mistik, bir şeyin gizemli olmasına ve diğer her şeyin netleşmesine izin verir. GK Chesterton , Ortodokslukla (1908) Bu mistik gül kokusu var bir şey, Kırılmasına ve dikenli çubuklardan ayrılmasına rağmen , Bu kez bir kez aç olan bir şey Tanrıların ekmeğini yiyenlere aç olmalıyız. GK Chesterton , Şiirlerde "Büyük Minimum" (1922) Büyülü Ritüel nesnesinin tek bir ana tanımı vardır. Mikrokümenin Makrokozmos ile birleşmesi budur. Bu nedenle Yüce ve Komple Ritüel, Kutsal Koruyucu Melek'in Daveti'dir; ya da Tasavvuf Dilinde Tanrı ile Birliktelik. Aleister Crowley , Magick Kitap IV: Liber ABA , Bölüm III: Teori ve Uygulama Magick (1929) D [ değiştir ] Sembolik olarak , Ganesha , muazzam varlık ( fil ) ve bireyin (insan) makrokozmosun ve mikrokozmosun temel birliğini temsil eder. Ancak bu oldukça makul olmayan kimlik , temel bir gerçekliktir ve tüm mistik ya da ritüel deneyimlerin yanı sıra Yogic olanakları için de anahtardır . Ganesha'nın farkında olmadan ve ona ibadet etmeden, hiçbir başarı mümkün değildir. Alain Daniélou , Sevgi ve Ecstasy Tanrılarında: Shiva ve Dionysus Geleneği (1992), s. 90 E [ değiştir ] Özellikle Theosophy and Spiritualism olarak adlandırılanların yaygın büyümesinde kendini gösteren, zamanımızın mistik eğilimi, benim için bir güçsüzlük ve karışıklık semptomundan başka bir şey değildir. İç tecrübelerimiz reprodüksiyonlardan ve duyusal izlenim kombinasyonlarından oluştuğundan, bedensiz bir ruh kavramı boş gibi duruyor ve anlamsız görünüyor. Albert Einstein , alıntılanan Albert Einstein: İnsan Tarafı (1954) Mümkün olan en iyi duygu mistik duygudur. Burada tüm sanatın ve gerçek bilimin mikropları yatıyor. Bu duygunun yabancı olduğu, kimsenin artık merak edemeyeceği ve korku içinde yaşayan biri, ölü bir adamdır. Bizim için kaçınılmaz olanın gerçekten var olduğunu bilmek ve en büyük bilgelik ve en parlak güzellik olarak kendini gösterirken, zavallı fakültelerimiz için yalnızca brüt biçimlerini anlaşılır kılmaktadır - bu bilgi, bu duygu ... ki bu gerçek dini düşüncenin çekirdeğidir. Bu anlamda ve bu anlamda yalnız olarak, kendimi son derece dindar insanlar arasında yerim. Albert Einstein , Einstein'dan Sonra: Profesörler Einstein Centennial Celebration (1981) Peter Barker ve Cecil G. Shugart, s. 179 Daha önce de söylediğim gibi, yaşayabildiğimiz en güzel ve en derin din duygusu mistik hissi. Ve bu gizemlilik tüm gerçek bilimin gücünü oluşturuyor. Bir Tanrı gibi bir kavram varsa, o kadar çok insan fikrini saptayan bir insanın imgesi değil, ince bir ruhtur. Özünde, benim dinim, kıskanç ve zayıf zihinleri ile algılayabildiğimiz ufak detaylarla kendini gösteren bu illimitable üstün ruh için mütevazi bir hayranlıktan oluşuyor. Albert Einstein , The Private Albert Einstein (1992), Peter A. Bucky ve Allen G. Weakland, sf. 86 F [ değiştir ] Cizvitler halen hala Katolikliğin kültürel , öğretici , misyonerlik çalışması ve Papa'ya olan sadakati olan - sadece belki de en etkili - mayalanmaya dayanıyorlardı. Fakat Toplumu kuran Ignatius da bir reformcu ve mistikti. Özellikle mistik. ... Temel olmalılar. Mistik olmayan bir din, bir felsefe. ... Ben mistikleri seviyorum ; Francis de hayatının birçok yönüdeydi, fakat mesleğime sahip olduğumu sanmıyorum ve o zaman o kelimenin derin anlamını anlamalıyız. Mistik, eylemlerin, gerçeklerin, hedeflerin ve hatta pastoral misyonun kendisini soyutlamayı başarır ve Zindanlarla birleşinceye kadar yükselir. Kısa anlar ama bütün bir yaşamı dolduran şeyler. La Francois Assisi'nin onuruna Papa adını seçen Papa Francis , La Repubblica'daki Eugenio Scalfari'nin (1 Ekim 2013) "Nasıl Kilise Nasıl Değişti" başlıklı röportajda röportaj yaptı. Açıklanamaz açıklanmayı gerektiriyor. Deneyim, deneyimsizliği gerektirir. Açıkça mistik bir tablo gerekir. Bu, kavramsallığın tamamlayıcısı tarafından üretilen, eşleştirilmiş kavramlardan oluşan güçlü bir gruptur. Buckminster Fuller , Synergetics: Düşünme Geometrisindeki Keşifler (1975) § 501.13 G [ düzenle ] Dinçüye aykırı Mistikler , her zaman gerçekliğin iki şey olmadığını söylüyorlar - Tanrı ve dünya - ancak bir şey bilinç . ~ Amit Goswami Dinçüye aykırı Mistikler , her zaman gerçekliğin iki şey olmadığını söylüyorlar - Tanrı ve dünya - ancak bir şey bilinç . Gerçekçiliği , monistik bir bakış açısı, mistiklerin doğrudan sezgiselliği iddia ettiği bilinci üzerine kuruludur. Bilimle ilgili sorun her zaman bilim insanlarının çoğunun, bilimin, maddenin önceliğine dayanan farklı bir monistik çerçeve içinde yapılması gerektiğine inanması olmuştur. Ve sonra, kuantum fiziği bize bilim adamlarının miyop önyargılarını değiştirmemiz gerektiğini gösterdi, aksi takdirde kuantum fiziğini anlayamayız. Artık bilincimizde bilim var, yeni materyalist bilimin yerini yavaş yavaş alan bilinç üstünlüğine dayanan yeni bir bilim paradigması. Niye ya? Bu yeni metafizik olmadan kuantum fiziğini anlayamayacağınız değil aynı zamanda yeni paradigma eski paradigmanın birçok paradoksunu çözüp çok fazla anormal veri açıkladığı için değil. Amit Goswami , Insight'ın Suzie Daggett ile yaptığı röportajda : Sağlıklı Yaşam (Temmuz 2006) H [ değiştir ] Tasavvuf seviyorum - eğlenceli. Jerry Hall , Jerry Hall, 2005 " Dizin Dergisinde Çoğumuz hakkında konuşmak konusunda tereddütlü deneyimler vardır, çünkü günlük gerçeklere uymuyor ve akılcı açıklamalara meydan okuyorlar. Bunlar belirli dışsal olaylar değil, iç yaşantılarımızın olaylarıdır ve bunlar genellikle hayal gücünün figürleri olarak atılır ve hafızamızdan alınır. Birdenbire, çevremizin tanıdık görünümü garip, keyifli ya da endişe verici bir biçimde dönüştürülür: bize yeni bir ışık katıyor, özel bir anlam taşıyor. Böyle bir deneyim, hafif bir hava nefesi kadar hafif ve kısa olabilir veya kendisini zihinlerimize derinden etkileyebilir. ... Birçoğumuz anlamlarını ve değerlerini tanımakta başarısız olsa da, birçok insan gündelik yaşamda vizyon sahibi deneyimler yaşamaktadır. Çocukluğumu işaretleyenlere benzer mistik deneyimler, görünüşe göre nadir olanlardan uzaktır. Albert Hofmann , LSD: Benim Sorunlu Çocuk (1980), Önsöz Eleusinian Gizemlerin kültürel-tarihsel anlamları, Avrupa entelektüel tarihi üzerindeki etkisi, çok fazla tahmin edilemez. Burada acı çeken insan, ölümsüzlüğe, sonsuz bir varlığa inanmasına izin veren, akılcı, nesnel, akılcı bir akıl için, mistik bir bütünlük deneyinde bir çare buldu. Bu inanç, diğer Hristiyanlıkta da olsa da, diğer sembollerle de ayakta kalmıştı. Albert Hofmann , LSD: Sorunum Çocuğu (1980), Bölüm. 11: LSD Deneyimi ve Gerçeklik Doğa bilimi ve yaratılış mucizeleri çalışırken, bir mistik haline dönüşmezseniz, doğal bir bilim adamı değilsiniz. Albert Hofmann , "LSD: Geek'in Harikası Uyuşturucu?" WIRED dergisinde (16 Ocak 2006) Ben [ değiştir ] Bizim dilimizde hiç kelime - "sosyalizm" bile - değil, " Gizemcilik " ten daha istihdam edilmiştir ... Sözcük tarihi, Yunan gizemleriyle yakın ilişki içinde başlar. Mistik bir kişidir, içine girilen ya da başlanan İlahi şeylere dair bazı ezoterik bilgi, ki bu konuda onun ağzını kapalı tutmalıdır ... William Ralph Inge , Hıristiyan Tasavvufunda (1899) , Önsöz Tasavvuf dediğimiz düşünce ya da duygunun evresi, tüm dinin hammaddesi olan ve belki de tüm felsefe ve sanatın kökeni olan, yani tabiatımızın bir parçası olan ötekinin loş bilincinin olduğu aşamadır. insanlar. İnsanlar, bu "duyu ve dışa dönük şeylerin inatçı sorgularına" farklı isimler vermiştir. Onları, eğer arzu edersek, bir çeşit daha yüksek içgüdüsü, belki de evrim sürecinin bir öngörüsü diyebiliriz; ya da bilinç sınırının bir uzantısı; ya da dini dilde Tanrı'nın sesi bizimle konuşuyor. Tasavvuf, bu yüksek bilinci zihinlerin diğer içerikleriyle ilişkilendirmeye çalıştığımızda ortaya çıkar. William Ralph Inge , Hıristiyan Tasavvufunda (1899) J [ değiştir ] Doğa sırlarını gizlemeyi sever ve tanrıların temel doğası hakkındaki gizli gerçeği çılgınca küfürlerin kulaklarına atmaya itiraz etmez. ~ Julian Ortaçağ mistikleri, gerçek imajın ve gerçek gerçekin bir zamanlar ve herkes için haçla buluştuğunu söylüyor: bir zamanlar ve herkes için: ve yine de günlük buluşuyorlar. ~ Madeleine L'Engle Deneyim bazen iç ve daha az belirgin süreçler hakkında bazı içgörülere yol açabilir, ancak aynı zamanda kendini aldatmaya götürür gibi görünmektedir. ~ Jawaharlal Nehru Tasavvuf nedir? Törenler ya da törenlerle değil, içe eğilimle değil, Tanrı'nın yanına yaklaşma girişimidir mi? ~ Florence Nightingale Görünüşte saçma sapan bir soru ve cevap sistemi ile bilgelik aranan hümanistik , manastır bir inanç sistemi ile anın teşvikiyle oluşan birçok mistik anlam ifade sistemi arasındaki fark nedir? ~ Terry Pratchett Wen bunu bir süre düşünmüş ve sonunda "Balık!" Dedi. Ve Clodpool gitti, tatmin oldu. ~ Terry Pratchett Duygusal ve mistik tecrübe anları vardır ... onlar geldiğinde onlara içsel otorite ve aydınlanma duygusu taşırlar. Ancak nadiren gelirler ve herkese gelmezler ; ve hayatın geri kalan kısmı ya onlarla hiçbir bağlantı kurmaz ya da onlardan onaylamaktan çok çelişir. Bu davalarda bazıları anın sesini daha çok takip ediyor, bazıları da ortalama sonuçların yol göstericiliğini tercih ediyor. Bu nedenle, insanoğlunun manevi kararlarının bu kadar çokluğunun üzücü uyumsuzluğu William James , Dini Deneyimin Çeşitleri (1902) "Din ve Nöroloji" Dinsel deneyimin, okuduğumuz gibi, sonsuz derecede inançsızlığı desteklemek olarak gösterilemeyeceğini söylemek zorundayım. Açıkça belirttiğimiz tek şey, sendikalardan daha büyük bir şeyle deneyim kazanabilmemiz ve bu birliğimizin en büyük barışımızı bulabilmemiz. Birlik tutkusu ve monoideistik eğilimi ile mistisizm ile felsefe, hem "sınırı geçer" ve dünyanın her şey dahil ruhu olan eşsiz bir Tanrı ile bir şeyi tanımlar. Onların otoritesine saygılı, popüler görüş, belirledikleri örneği takip eder. William James , Dini Deneyim Çeşitleri (1902) "Din ve Nöroloji", Postscript Din inşacıları, İsa'nın öğretilerini böylesine çarpıtan ve deforme etti; bu yüzden mistisizm, hayali ve sahtekarlıklarla bunları boğdular, onları makul düşünürleri şoke edecek kadar canavarca ve akıl almaz şekilde karikatürize ettiler. ... İlkel Hıristiyanlığın restorasyonu ihtimalinden dolayı mutluyum, genç ve orta çağdaş mitologlar tarafından engellenmiş sahte kollarla karşılaşmak ve onu silmek için genç atletlere gitmeliyim. Thomas Jefferson , Thomas Jefferson'un Yazıları (1853-1854), HA Washington, Cilt. 7, s. 210, 257 Tasavvuf , çoğunlukla ara sıra olmuştur. Şu anda burada burada bir üs bulmuş durumda ancak örgütlenmeye karşı çok az eğilim gösterdi ve kendisini yaymak için küçük bir arzu ortaya koydu. Uzun süren ve geniş alanlara yayılmış mistik din türleri olmuştur, ancak yüzyıllar boyu bu mistik dini, sistem ve organizasyon olmaktan çok bir tür ruhsal bulaşma ile kendini yaymıştır. Ruh'un listelendiği yeri tırmandı ve tarihçesi esasen ortaya çıkardığı aziz yaşantıların hikayesidir . İngiliz Commonwealth'te yükselişe geçen Quaker hareketi bir istisnadır. Bir "mistik grup" çalışması için bir miktar malzeme sunuyor ve bize mistik anlayışlar için bile bir test ve otorite keşfetme fırsatı sunuyor Rufus Jones , Ruhsal Dünyada Sosyal Hukukta: İnsan ve İlahi İlişkilerde Çalışmalar (1904) Doğa sırlarını gizlemeyi sever ve tanrıların temel doğası hakkındaki gizli gerçeği çılgınca küfürlerin kulaklarına çeker ... Julian , "Oratory VII" de: "Kahin Heraklıios'a", İmparator Julian'ın Eserlerinde (1923) Wilmer Cave France Wright tarafından aktarıldığı gibi, s. 105; Ayrıca Gizli Bilgide: Gedaliahu AG Stroumsa, s. tarafından Esoteric Gelenekler ve Hıristiyan Tasavvufunun Kökleri (2005). 25 K [ değiştir ] L [ değiştir ] Söylenebilen Tao, ebedi Tao değildir; Adlandırılabilecek ad ebedi adı değildir. İsimsiz, cennetin ve dünyanın başlangıcıdır. Ad on bin şeyin annesidir. Hiç hoşa gitmeyen biri, gizemi görebilir. İsteyen hiç kimse, tezahürleri görebilir. Bu iki bahar aynı kaynaktan gelir ancak adları birbirinden farklıdır; bu karanlık gibi görünüyor. Karanlıkta karanlık. Tüm gizemin kapısı. Laozi (Lao Tzu) , Tao Te Ching Ch. 1, Gia-Fu Feng ve Jane İngilizce (1972) tarafından çevrildi Hayat akışımızdan gelecekteki bir enkarnasyonda, dünyevi hayat biçimindeki varlığımızın sebebini bile anlayabiliriz . Bilimin artan bilgisi insanın mistik hakkındaki sezgisini çürütmemektedir. İster dışa ya da içe, ister uzayda , ister zaman içinde , bilinmeyene ne kadar uzaklaşırsak, daha büyük ve olağanüstü hale gelir. Charles Lindbergh , Autobiography of Values'da (1978) M [ değiştir ] Ortaçağ mistikleri, gerçek imajın ve gerçek gerçekin bir zamanlar ve herkes için haçla buluştuğunu söylüyor: bir zamanlar ve herkes için: ve yine de günlük buluşuyorlar. Madeleine L'Engle , The Crosswicks Journal: Sessiz Bir Çember (1972), Bölüm 1.5 Tasavvufumda daima bir dans unsuru olmuştur. Sadece 'neden olmasın' diye düşünüyoruz. Müzik doğası gereği bir bilinç halini dayatıyor. Bu Yaşam Ağacı ne ise farklı bilinç durumlarının hiyerarşisi olur, doğru müzik türlerini üretmek suretiyle dinleyicide bu bilinç durumlarını taklit etmek ve canlandırmak mümkün olur mu? Mümkün mü? Bilmiyoruz, ama üzerinde çalışıyoruz. Alan Moore , daha sonra Alan Moore'da yayınlanan Matthew De Abaitua'nın (1998) "Alan Moore Röportajı" nda : Eric L. Berlatsky'nin düzenlediği Konuşmalar (2011) Seks, materyalizmin mistisizmidir ve materyalist bir toplumda mümkün olan tek dindir. Malcolm Muggeridge , BBC1 TV yayını (21 Ekim 1963), "The American Way of Sex" in, Muggeridge Mikrofonu (1967) 'de aktarıldığı gibi, N [ değiştir ] Din mistisizme, metafizik ve felsefe ile birleştirir. Kendini aldatan aptallar gibi kolayca imha edilemeyen büyük mistik, cazip figürler var. Ancak, mistisizm (kelimenin dar anlamıyla) beni rahatsız eder ; belirsiz ve yumuşak ve zayıf, akılın katı bir disiplin değil, zihinsel yeteneklerin teslim olması ve duygusal deneyim denizinde yaşıyor gibi görünüyor. Deneyim bazen iç ve daha az belirgin süreçler hakkında bazı içgörülere yol açabilir, ancak aynı zamanda kendini aldatmaya götürür gibi görünmektedir. Jawaharlal Nehru , Özgeçmiş (1936; 1949; 1958) Kişilik, Tanrı ile nihai birliktelikte hayatta midir? Kişilik bilinçli bir varoluş anlamına geliyorsa, ayrı değilse de, Tanrı'dan farklı değilse de, ileri Müslüman mistiklerin çoğunluğu "Hayır!" Derler. Okyanusta absorbe edilen yağmur damlası ortadan kaldırılmadığı halde bireysel olarak yok olurken, bedensiz ruhun evrensel Tanrıdan ayırt edilemez hale gelmesi. Tasavvuf yazarları mistik birliği sevgi ve evlilik tercüme ettikleri zaman aslında kişilik tezini yok edemezler, ancak bu tür metafor cümlelerin mutlaka tüm farkı hariç tutan bir panteizm ile uyuşmadığı doğrudur. Birleşmek için, burada ve şimdi, Dünya-Ruh'la birlikte, dünyadaki birbirini seven ruhlar için en üst düzeyde akıl vereceğim. ... Batılı egoizme, insan ruhunun kişisel olmayan ölümsüzlüğünde Sufi'ye ortak olma ihtimali tuhaf olduğu için, mezarlığın ötesinde devam eden kişisel bir hayatta en ateşli mümin kadar derin ve muzaffer bir coşku vardır. . Jalaluddin , maddenin dünyasındaki insanın evrimini tanımladıktan ve manevî evrendeki daha da büyümesini bekledikten sonra, ne için kutlu bir duayla sesleniyor mu? - Tanrı'nın okyanusunda kendini imha etmek için. Reynold Alleyne Nicholson , İslam Mistikleri'nde (1914) Reynold Alleyne Nicholson, Ch. 6, s. 123 Tasavvuf nedir? Törenler ya da törenlerle değil, içe eğilimle değil, Tanrı'nın yanına yaklaşma girişimidir mi? " Cennet Krallığı'nın içinde" sadece zor bir kelime değil mi? Cennet ne bir yer ne de bir zaman. Sadece burada değil şimdi de bir Cennet olabilir ... Florence Nightingale , Ortaçağın Adanmış Yazarlarından Notlar (1873-1874) Mesih'in kendisi ilk gerçek Mistik'tir. "Etim beni gönderen ve O'nun eserini bitirmek için O'nun iradesini yapmaktır." Bunun ne olduğu ancak ateşli ve en çarpıcı sözleri gerçek Mistik Dinin temelini attı mı? - tüm eylemlerimiz, sözlerimiz, düşüncelerimiz, yaşadıkları ve varlıkları olan yiyecekler, Tanrı'nın kalıcı varlığı, Tanrıyla birlikteliktir; yani İyilik Ruhı ve Bilgelik'tir. Florence Nightingale , Ortaçağın Adanmış Yazarlarından Notlar (1873-1874) O [ değiştir ] P [ değiştir ] Şaşırtıcıydı, bu mistik iş. Onlara yalan söylüyorsun ve onlara artık ihtiyacınız olmadığında onlara başka bir yalan söylediniz ve onlara bilgelik yolunda ilerlediklerini söyledin. Sonra gülmek yerine, gerçeği bulacakları tüm yalanın merkezinde umarak sizi daha da yakından takip ediyorlar. Ve her seferinde kabul edilemezliği kabul ediyorlar. Terry Pratchett , Muhafızlar! Muhafızlar! (1989) Çetenin Üçüncü Kaydırması'nda Eternally Surprised adlı bir hikaye, çelimsiz bir ruh halindeki çırak Clodpool'un Wen'e yaklaştığı ve şöyle söylediği bir gün hakkında yazılmıştır: " Efendim, görünüşte anlamsız bir soru ve cevap sistemi ile bilgelik aranan hümanistik, manastır bir inanç sistemi ile anın teşvikiyle oluşan bir çok mistik anlamsız sistem arasındaki fark nedir? " Wen bunu bir süre düşünmüş ve sonunda " Balık! " Dedi . Ve Clodpool gitti, tatmin oldu. Zamanın Hırsızlığı Terry Pratchett (2001) Q [ düzenle ] R [ değiştir ] Farklı dinlerin mistik geleneklerinde dikkate değer bir ruh birliği var. Hangi dinde itiraf etseler de, onlar manevi akrabalıktır. ~ Sarvepalli Radhakrishnan Çoğunluk sadece açıktır. ~ Erwin Schrödinger Gerçek mistisizme giden yol, akılcı düşünce aracılığıyla dünyayı ve yaşama arzusunu derin deneyimlemeye götürecektir. ~ Albert Schweitzer Farklı dinlerin mistik geleneklerinde dikkate değer bir ruh birliği var. Hangi dinde itiraf etseler de, onlar manevi akrabalıktır. Tarihsel biçimlerindeki farklı dinler bizi sınırlı gruplara bağlar ve dünya topluluğuna sadakatin geliştirilmesine karşı savaş verirken, mistikçiler insanlık ailesine geçmiş çağların mistiklerinin ruhuyla uyum içinde dururlar. Sarvepalli Radhakrishnan , The Visva-Bharati Quarterly Vol. 5 (1939-1940); Bu çoğunlukla Etiyopya'nın Haile Selassie'sine yanlış yönlendirildi ve Hintli Cumhurbaşkanı'nın Etiyopya'ya yaptığı ziyaret sırasında bir adrese aktardığı Etiyopya , (13 Ekim 1965); ayrıca Foreign Affairs Record Vol. 11-12 (1965-1966) Hindistan Dışişleri Bakanlığı, s. 266 Dikkatle başlamazsak, metafizik olarak orguyu düşünen, canlı olmayan doğdan ayrılmış olan ve bunu doğal bilimin bakış açısından kavrayamayan birkaç nesil mistik ortaya çıkabilir. Ve öyle görünüyor ki, olduğu kadar güzel bir mistisizmimiz var. Wilhelm Reich , Uluslararası Cinsiyet-Ekonomi ve Orgon-Araştırma Dergisinde Orgonotik Pulsasyonda , Cilt. 3, No. 1, (Mart 1944); Reich burada ve yazıları boyunca aşağılayıcı anlamda "mistisizm" kelimesini kullanıyor gibi görünüyor. Bazı üniversitelerde okumak üzereydim. Oditoryumun ön sırasındaki bir deri mikro skirt'de genç bir bayan vardı ve deri bir mikrobolero, deri bir çizme ile bağlanmıştı ve başka hiçbir şey yoktu. "Son derece geniş bir repertuarım var, ne istersiniz - seks, devrim ya da mistisizm?" Ardından baktı ve sessizce, "Ne farkı var" dedi. Kenneth Rexroth , "Öznel Tarikatında", Bir Otobiyografik Roman'da (1991) Her kombinasyonun pratik bir mistik, en korkunç ve en korkunçuydu; gökyüzünden ve doğadan gelen güçlü bir adamın enerjisiyle bir arzuyu birleştiriyordu; Büyük bir kaptan, ancak alanın dışında, şimşek gibi, kendisinden daha büyük güçlerin temsilcisi; ikiyüzlü değil, inancın savunucusudur; İngiltere İmparatorluğunun yükselticisi ve koruyucusu. Lord Rosebery , Oliver Cromwell hakkında , Wilbur Cortez Abbott'ın Oliver Cromwell'in Yazı ve Konuşmalarında (1937) aktardığı gibi Süleyman'ın ibadet ettiği yer, Far Cami olarak adlandırılan, yeryüzü değil ve su ve taş, ancak niyet ve bilgelik ve mistik sohbet ve şefkatli eylem. Coleman Barks'ın John Moyne, AJ Arberry ve Reynold Nicholson'la birlikte çevirdiği The Essential Rumi ( The Essential Rumi ) 'de "Far Camii" nde Rumi . 17: Solomon Şiirleri, s. 191 Esansiyel olarak, mistisizm, evren hakkında söylenenlere ilişkin belirli bir yoğunluk ve duygu derinliğinden biraz daha fazladır. Bertrand Russell , Mysticism and Logic ve Diğer Denemeler (1917), Bölüm. 1: " Gizemcilik ve Mantık " S [ değiştir ] Zekâ, hayal gücünün dış görünüşüdür. Böylece onun kutsallığı ve mistisizmin esprili karakteri. Karl Wilhelm Friedrich Schlegel , Aforizma 26, Friedrich von Schlegel, sf. , Şiir ve Edebiyat Özdeyişleri Konusunda Diyaloğa Dönüştürülmüş (1968). 151 Varyant çevirisi: Fantazinin görünümü, harici flaşıdır. Bu nedenle tanrısallığı ve mistisizme zekâ benzerliği. Frederick C. Beiser tarafından düzenlenen Alman Romantikler'in Erken Siyasal Yazıları (1996), s. 131 Şeref, yasallığın mistisizmi Karl Wilhelm Friedrich Schlegel , Alefizm 77, Fikirler , Alman Romantikler'in Erken Siyasal Yazıları'nda (1996) Frederick C. Beiser tarafından düzenlenen sf., S. 131 Çoğunluk sadece açıktır. Bu Upanishads doktrini. Ve yalnızca Upanişadların değil. Güçlü önyargılar yola çıkmazsa, Tanrı ile birleşmenin mistik tecrübesi düzenli olarak bu görüşe götürür. Erwin Schrödinger , Shiva Gözüyle: Eastern Mysticism and Science (1981) Amaury de Riencourt tarafından aktarıldı Yüzyıllar boyu, bağımsız olarak, ancak birbirleriyle mükemmel bir uyum içerisinde (biraz ideal bir gazdaki parçacıklara benzeyen) mistikleri, her birinin hayatının eşsiz tecrübesini şu cümleyle özetlenebilir terimlerle tanımlamışlardır: DEUS FACTUS SUM (Ben Tanrı haline geldim). Batılı ideolojiye göre, düşünce yabancı bir karakter olarak kalmıştı ... birbirlerinin gözlerine baktıklarında, düşüncelerinin ve sevincinin sayısal olarak birbirine benzediği veya benzer olmadığı gerçeğini kabul eden gerçek sevgililere rağmen ... Erwin Schrödinger , Kuantum Sorularında tercüme edildiği gibi "Ben O Var Tanrım" : Dünyanın Büyük Fizikçilerinin Mistik Yazıları (1984) Ken Wilber tarafından düzenlenmiştir İç ihtiyaçtan kendimi, dünyanın anlamını anlamama rağmen kendi değerlerimi üretmekte ve dünyada ve dünyada ahlak pratiğiyle mücadele etmeye çalışıyorum. Dünyada ve hayatta doğrulamada ve ahlakta, bende kendini açığa çıkaran evrensel yaşama iradesinin iradesini yerine getiririm. Hayatımı Tanrı'da, dünyada bilmediğim gizemli tanrısal kişiliğimde yaşıyorum, ancak yalnızca kendi içinde esrarengiz İstek olarak deneyimliyorum. Dolayısıyla, varsayımlardan arındırılmış akılcı düşünce, mistisizmde sona erer. Hayat için saygı ruhuyla kendisini, birlikte dünyayı teşkil eden yaşama iradesinin çoklu biçimine bağlamak etik tasavvufdur. Tüm derin dünya görüşü , mistisizmdir, özü şu şekildedir: dünyadaki özensiz ve naif varlığımdan, benlik ve dünya düşüncesinin bir sonucu olarak, gizemli sonsuz iradeye manevi kendini feda ederim evrende sürekli tezahür eder. Kulturphilosophie'de (1923) Albert Schweitzer , CT Campion tarafından Medeniyet Felsefesi (1949), Cilt 23, s. 2: Uygarlık ve Etik, Önsöz Gerçek mistisizme giden yol, akılcı düşünce aracılığıyla dünyayı ve yaşama arzusunu derin deneyimlemeye götürecektir. Bütün tek düşünceli ve tek derin dünya görüşü olan mistisizme ulaşmak için hepimiz bir kez daha "düşünürler" olmak için girişim yapmalıyız. Bilgi alanında, bilginin dünyaya tecrübe edildiği noktaya kadar dolaşmamız gerekiyor. Hepimiz düşünce yoluyla dindar olmalısınız. Bu rasyonel düşünce, aramızda gelişen, değerli düşüncelerin gelişmesi için hakim güç haline gelmelidir. Hayat için saygı mistisizminden başka hiçbir ateşte, idealizmin kırık kılıcı yeni şekillendirilebilir. Kulturphilosophie'de (1923) Albert Schweitzer , CT Campion tarafından Medeniyet Felsefesi (1949), Cilt 23, s. 2: Uygarlık ve Etik, Önsöz En önemlisi, tümüyle gelişmiş mistik tecrübelerin kabul ettiği ve son analizde onlardan kesin olan ve onları diğer tüm tecrübelerden ayıran unsurlardan biri olan merkezi özellik, nihai anlamsız bir birlikteliği yakalamış olmalarıdır. her şeye , ne bir anlamın ne de aklığın nüfuz edebileceği bir ya da Bir Olmaz. Walter Terence Stres , Mistiklerin Öğretilerinde (1960), s.14 T [ değiştir ] Bir demokrasi insanının seçilmiş temsilcileri aracılığıyla kendine egemen olduğu inancı, geleneğin kutsallığına rağmen ve çoklu tekrarlarla kutsanmış olsa da , aslında mistik saçmalıktır . Linda & Morris Tannehill , Ch. 4, "Devlet-Bir Gereksiz Kötülük" , Özgürlük Piyasası (1970), s. 33. U [ değiştir ] V [ düzenle ] W [ değiştir ] Gerçek mistik için ilke tutmaya devam ediyor: Yaratığın sessiz olması gerekir, böylece Tanrı konuşabilir. ~ Max Weber Bu anında kahve değil. ~ Elie Wiesel Mistik ve dünyayı taruyor, bilimsel materyalizm öyküsünden daha delice olan bu hikaye, tüm dizinin bir aptal tarafından söylenen, ses dolu ve öfkeden, hiçbir şeyi ima etmeden anlatılan bir hikayesi mi? ~ Ken Wilber Tasavvuf eylemi değil, bir "mülkiyet" devleti amaçlamaktadır ve birey, ilahi bir araç değil "ilâç" değildir. Dolayısıyla, dünyadaki eylem kesinlikle tamamen akılcı olmayan ve diğer dünyevi dini devleti tehlikeye sokuyor gibi görünmelidir. Aktif küstahlık dünyada faaliyet göstermektedir; dünyayı hakim kılmak için rasyonel olarak aktif bir çikolata, yaratıcı ve kötü olanı dünyevi bir "meslek" (iç dünyevi kehanet) içinde işle meşgul etmeye çalışmaktadır. Bu tür bir çirkinlik, tasavvufun dünyadan kaçmasıyla sonuçlanırsa (tasavvufi dünyadan uçuşa) şüphesiz mistisizmle çelişir. Bununla birlikte, etkin asceticizm, aktörün kendi doğasında yaratıcı kötülüğü engellemek ve kendini yenilemek için sınırlandırıyorsa, kontrast zordur. O zaman, dünyanın emirlerinde herhangi bir harekât yapılmasını önleme noktasına (dünyadan çılgınca uçuş) kaçan Tanrı istekli ve aktif yenileme başarılarının yoğunluğunu arttırır. Bu sayede, harici yatak hareketinde etkin bir çelme takımı dünyadaki görsel uçuşa yaklaşmaktadır. Kristalleşme ve tasavvuf arasındaki kontrast, aynı zamanda, düşünen mistik, dünyadan kaçması gerektiği sonucunu çıkarmazsa, ancak içsel dünyevi hahamcı gibi, dünyanın emirlerinde kalmışsa (iç dünyevi mistisizm) tavırlanır. Her iki durumda da kontrast aslında pratikte ortadan kalkar ve kurtuluş arayışının her iki biçiminin bir kombinasyonu oluşabilir. Ancak, dış benzerlik örtüsü altında bile kontrast var olmaya devam edebilir. Gerçek mistik için ilke tutmaya devam ediyor: Yaratığın sessiz olması gerekir, böylece Tanrı konuşabilir. Max Weber , Dünyanın ve Teodisi'nin Reddinde Bugün sevmediğim şey kaba bir şekilde koymak, sahte mistisizm olan Sahte Hasidizm. Birçok öğrenci, "Bana mistisizm öğretin" der. Bu bir şaka. Elie Wiesel , The Paris Review 26'da (Bahar 1984) yayınlanan John S. Friedman'la röportajda; ve Elie Wiesel: Konuşmalar (2002) Robert Franciosi tarafından düzenlenmiştir, s. 86 Tasavvufdaki mucizeler bu kadar önemli bir yer tutmaz. Metafor, köylüler için, kalabalığın insanları etkilemek için. Tasavvuf gerçekten ne demektir? Bilgi edinmenin yolu demektir. Felsefeye dikey olarak gitmekte olan senaryoda yatay olarak giderken felsefeye yakın olmak felsefeye yakın. Sen içine daldın. Felsefe, mantık ve mantıksal söylemin yavaş bir süreçtir: Bir getiren B, C'yi getirir vb. Tasavvufda A'dan Z'ye atlayabilirsiniz. Fakat nihai amaç aynıdır. Bu bilgi. Gerçek bu. Elie Wiesel , The Paris Review 26'da (Bahar 1984) yayınlanan John S. Friedman'la röportajda; ve Elie Wiesel: Konuşmalar (2002) Robert Franciosi tarafından düzenlenmiştir, s. 87 Tasavvufun çok ciddi bir çaba olduğunu düşünüyorum. Bunun için donanımlı olmalı. Bir aritmetik incelemeden önce ders çalışmaz. Benim geleneğimde, biri İncil'i ve Talmud'u ve tasavvufun işleyişi için Peygamberler öğrendiğinde beklemek gerekir. Bu anında kahve değil. Anlık bir mistisizm yoktur. Elie Wiesel , Jeff Chu tarafından "Elie Wiesel için 10 Soruyla" (22 Ocak 2006) TIME'da aktarıldığı gibi Mistik ve bilgeler deli midir? Çünkü hepsi aynı hikayeyi çeşitlendiriyor, öyle değil mi? Bir sabah uyanma ve sizi keşfetme hikayesi Herkesle olan , zamansız ve ebedi ve sınırsız bir biçimde. Evet, belki delirmişler, bu ilahi aptallar. Belki onlar Abyss karşısında mırıldanarak salaktırlar. Belki de hoş ve anlayışlı bir terapiste ihtiyaç duyarlar. Evet, eminim bunun faydası olacaktır. Ama sonra merak ediyorum. Belki evrim sırası, madde ile beden, zihin , ruhtan ruha , her biri aşkın derinliğin ve daha geniş bir bilinçliliğin ve daha geniş bir kucaklama içeren aşamanın içindir. Ve evrimin en üst noktalarına gelince , belki, belki de, bir bireyin şuuru sonsuza , yani tüm Kosmos'u tamamen kucaklamaktadır - Ruh'un kendi gerçek doğasına uyandırdığı Kosmik bir bilinç dokunmaktadır. En azından makul. Ve bana şunu söyleyin: Mistik ve dünyayı taruyor, bilimsel materyalizm öyküsünden daha delirmiş olan bu hikaye, tüm dizinin bir salak tarafından söylenen, ses dolu ve öfkeli, hiçbir şeyi ima etmeyen bir masal mı? Dikkatli dinleyin: Bu iki hikayeden hangisi gerçekten delirmiş gibi görünüyor? Ken Wilber , Her Şeyin Kısa Tarihi'nde (1996) 14. Yüzyılda, isimsiz bir İngiliz mistik , Bilinmeyen Bulut (The Cloud of Unknowing) adlı bir kitap yazdı. Bu ana tema, Tanrı'nın insanın aklı tarafından yakalanamayacağı ve yalnızca aşkın O'nun ve bizim aramızda bulunan "bilmeyenin bulutunu" delip geçemeyeceği. Kendi hayatımda, kaba, dünyevi benliğime rağmen, olası değerde yaptığım her şeyin gerçekleştiğini hissediyorum. Fikirleri entelektüel kapasitelerimin üstünde taşıyan gemiden başka bir şey değildim. Patrick White , "Bir Nükleer Savaşta Avustralyalılar" (1983)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

29 Mayıs 2018 boğa günlük yorum

29 Mayıs 2018 boğa günlük yorum genellemeler yaparsak Mayıs ayı yıpratıcı etkisi geçti lakin 29 Mayıs an itibariyle sakin durağan geçmeye ba...