5 Eylül 2017 Salı

Mars Klim Orbiter

Mars Klim Orbiter Vikipedi, özgür ansiklopedi Git ve: kullan , ara Mars Klim Orbiter Mars iklim Orbiter 2.jpg Mars Klimalı Yörünge Sanatçısı anlayışı Görev türü Mars yörünge Şebeke NASA / JPL KOSPAR KİMLİĞİ 1998-073A Web sitesi mars .jpl .nasa .gov / msp98 / orbiter / Görev Süresi 286 gün Görev hatası Uzay aracı özellikleri Üretici firma Lockheed Martin Kitabı başlat 338 kilo (745 lb) Güç 500 watt Görevin başlangıcı Lansman tarihi 11 Aralık 1998, 18:45:51 1998-12-11UTC18 UTC Roket Delta II 7425 Lansmanı sitesi Cape Canaveral SLC-17A Görevin sonu Son iletişim 23 Eylül 1999 09:06:00 UTC Çürüme tarihi 23 Eylül 1999 Kasıtsız olarak yırtılmış Yörünge parametreleri Referans sistemi Areocentric çağ planlı Mars iklim küresi (eski Mars Araştırma Müfettişi 98 Orbiter ) NASA tarafından 11 Aralık 1998'de Mars'ın iklimi , Mars atmosferi ve yüzey değişiklikleri üzerine çalışmak üzere başlatılan 338 kilogram (745 lb ) bir robot uzayı sondasıydı ve haberleşme rölesi, Mars Polar Lander için Mars Araştırmacı '98 programında . Bununla birlikte, 23 Eylül 1999'da, uzay aracı, yuvarlak yerleştirme işlemine girdiğinde, bunun yerine SI biriminde pound (kuvvet) -üçüncü ( lbf · s) çıktı üreten zemin tabanlı bilgisayar yazılımından dolayı, uzay aracı ile iletişim koptu NASA ve Lockheed arasındaki sözleşmede belirtilen saniye cinsinden (N · s) SI birimi . Uzay aracı, gezegene çok yakın bir yoldan Mars ile karşılaştı ve Mars'ı üst atmosferden geçip parçalandı. [1] [2] içindekiler 1 Görev geçmişi 1.1 Tarihçe 1.2 Uzay aracının tasarımı 1.2.1 Bilimsel araçlar 2 Görev profili 2.1 Başlatma ve yörünge 2.2 Mars ile Karşılaşma 3 Arıza sebebi 4 Ayrıca bakınız 5 Notlar 6 Kaynaklar 7 Dış bağlantılar Misyon arka planı [ değiştir ] Tarihçe [ düzenle ] Mars Gözlemcisinin kaybolması ve gelecekteki Uluslararası Uzay İstasyonu ile ilgili artan maliyetlerin başlangıcından sonra, NASA , bilimsel gezegenlerarası görevler için daha ucuz, daha küçük problar aramaya başladı. 1994 yılında, Küçük Uzay Teknolojisi Paneli gelecekteki minyatür uzay araçlarına yönelik kurallar koymak üzere kuruldu. Panel, minyatür uzay aracının yeni hattının, odaklanmış enstrümantasyonla 1000 kilogramın altında olması gerektiğini tespit etti. [3] 1995 yılında, yeni bir Mars Gözlemcisi programı, sınırlı hedefler, düşük maliyetler ve sık başlatılanlar ile tasarlanmış bir dizi görev olarak başladı. Yeni programın ilk görevi, Mars'ı haritalamak ve Mars Observer'a yönelik aletleri kullanarak jeolojik veri sağlamak için 1996 yılında başlatılan Mars Global Surveyor'du . [4] Mars Küresel Araştırmacı'ndan sonra, Mars İklim Orbiter , başlangıçta Mars Observer için tasarlanmış, Mars'ın iklimini ve havasını incelemek için iki araç bulunduruyordu. Görevin başlıca bilim hedefleri şunları içeriyordu: [5] Mars'ta su dağılımını belirleyebilecek günlük hava ve atmosfer koşullarını izleyebilirler rüzgar ve diğer atmosferik etkiler nedeniyle Mars yüzeyindeki değişiklikleri kaydedin Atmosferin sıcaklık profilini belirleyebilecek atmosferin su buharı ve toz içeriğini izleyin Geçmişteki iklim değişikliği kanıtı arayın. Uzay aracı tasarımı [ değiştir ] Mars Climate Orbiter otobüsünün uzunluğu 2.1 metre, genişliği 1.6 metre ve derinliği 2 metre idi. İç yapı büyük ölçüde birçok ticari uçaklarda bulunan bir tasarım olan grafit kompozit / alüminyum bal peteği destekleri ile oluşturuldu. Uzay aracı, bilimsel araçlar, pil ve ana motor hariç olmak üzere, en önemli sistemlerde çift fazlalık içeriyordu. [5] [6] Uzay aracı, 3 eksenli stabilize edilmiş ve sekiz hidrazin monopropelrant itici (yörünge düzeltmeleri yapmak için dört adet 22 N itici ve tutumu kontrol etmek için dört adet 0,9 N itici) içeriyordu. Uzay aracının yönlendirilmesi yıldız izleyici , iki Güneş sensörü ve iki atalet ölçüm birimi tarafından belirlendi . Oryantasyon, iticileri ateşleyerek veya üç reaksiyon jantıyla kontrol edildi. Mars orbital yerleştirme manevrasını gerçekleştirmek için, uzay aracı aynı zamanda, nitrojen tetroksit (NTO) oksitleyici ile hidrazin yakılarak 640 N itme sağlayan bir LEROS 1B ana motor roketi de içeriyordu. [5] [6] Uzay aracı 1.3 metrelik yüksek kazançlı antenle x-bandında Deep Space Network ile veri alışverişi yapıyordu . Cassini-Huygens misyonu için tasarlanan radyo transponderi maliyet tasarrufu önlemi olarak kullanıldı. Ayrıca 3 Aralık 1999'da Mars Polar Lander ile iletişimi sağlamak için iki yönlü bir UHF radyo frekansı sistemi de dahil edildi. [5] [6] [8] Uzay sondası, Mars'ta ortalama 500 W sağlayan 3 panolu bir güneş dizisi ile güçlendirildi. Dağıldı, güneş dizisi uzunluğu 5.5 metredir. Güç, 12 hücreli, 16 amperlik Nikel hidrojen pillerde saklandı. Piller, güneş dizisi güneş ışığı aldığında yeniden şarj edilmek ve Mars'ın gölgesine geçerken uzay aracına güç sağlamak için tasarlandı. Mars çevresinde yörüngede dolaşırken, güneş dizisi, dairesel bir yörünge elde edilinceye kadar uzay aracını yavaşlatmak için aero-frenleme manevrasında kullanılacaktı. Tasarım, büyük ölçüde Küçük Uzay Araçları Teknolojisi kitabında özetlenen Küçük Uzay Teknolojisi Teknoloji Girişiminden gelen yönergelerden uyarlanmıştır. [5] [6] [9] Mars Climate Orbiter , uzay aracında bilgisayarların daha önceki uygulamalarını basitleştirmek amacıyla, 5 MHz , 10 MHz ve 20 MHz işlemleri yapabilen bir IBM RAD6000 işlemci kullanan tek bir bilgisayar kullandı. Veri saklama 128 MB rasgele erişimli bellek (RAM) ve 18 MB flaş bellek üzerinde tutulacaktı. Flaş bellek, uçuş sistemi yazılımının üçlü kopyaları da dahil olmak üzere son derece önemli veriler için tasarlanmıştır. [5] Görevin maliyeti, uzay aracı geliştirme için 193.1 milyon dolar, başlatma için 91.7 milyon dolar ve misyon operasyonları için 42.8 milyon dolar içeren, dolaşma ve arazi sahibi için toplam 327.6 milyon dolar idi. [10] Bilimsel araçlar [ değiştir ] PMIRR diyagramı Basınç Modülasyonlu Kızılötesi Radyometre (PMIRR), termal kızılötesi atmosferik ve yüzey emisyonlarını ölçmek için dar bant radyometrik kanalları ve iki basınç modülasyon hücresi ve atmosferdeki ve yüzeydeki toz partiküllerini ve yoğunlaşmaları çeşitli boylarda ölçmek için kullanır ve mevsimler. [11] Baş araştırmacısı, JPL / CALTECH'de Daniel McCleese'dir. Mars Keşif Gezgini gemisinde Mars İklim Sesi Vericisi ile benzer amaçlara ulaşıldı. Amaçları: [12] Yüzeydeki atmosferin üç boyutlu ve zamanla değişen termal yapısını 80 km yüksekliğe eşleyin. Atmosferik toz yüklemesini ve küresel, dikey ve zamansal değişimi hakkında bilgi verin. Atmosferik su buharı dikey dağılımının mevsimsel ve mekânsal değişimini en az 35 km yüksekliğe eşleyin. Atmosferdeki kondansatları ayırt edin ve mekansal ve zamansal değişimleri haritalandırın. Atmosferik basıncın mevsimsel ve mekansal değişkenliklerini eşleştirin. Polar ışınım dengesini izleyin. MARCI MARCI diyagramı Mars Renkli Görüntü (MARCI), Mars'ın yüzeyini ve atmosferini elde etmek için tasarlanmış iki kamera (orta açılı / geniş açı) görüntüleme sistemidir. Uygun koşullar altında, 1 kilometreden (1 mil) kadar çözünürlükler mümkündür. [13] [14] Bu projenin baş araştırmacısı, Malin Uzay Bilim Sistemleri'ndeki Michael Malin idi ve proje, Mars Keşif Yörüngesinde yeniden kuruldu. Amaçları: [13] Mars'ın atmosferik süreçlerini küresel ölçekte ve sinoptik olarak gözlemleyin. Atmosferi yüzey ile alan ve zaman arasındaki çeşitli ölçeklerde etkileşimin ayrıntılarını inceleyin. Mars iklimi gelişiminin özelliklerini zamanla inceleyin. Kamera Filtreleri [13] Filtre Adı açı dalga boyu Duyarlılık UV1 Geniş 280 nm N / A UV2 Geniş 315 nm N / A MA1 Orta 445 nm WA1 Geniş 453 nm MA2 Orta 501 nm WA2 Geniş 561 nm MA3 Orta 562 nm WA3 Geniş 614 nm WA4 Geniş 636 nm MA4 Orta 639 nm WA5 Geniş 765 nm MA5 Orta 767 nm MA6 Orta 829 nm N / A MA7 Orta 903 nm N / A MA8 Orta 1002 nm N / A Uzay aracının görüntüleri Mars Cliamte Orbiter Şeması Mars iklim kaidesi diyagramı. Montaj sırasında Mars Klim Orbiter Montaj sırasında Mars Klim Orbiter . Akustik testler Yürüten Mars Klima Orbusu Akustik testler yürüten Mars Klim Orbiter . Mars İklim Orbiter Kasım 1998'de Bir dönme testi bekliyor Mars Climate Orbiter , Kasım 1998'de bir dönme testi bekliyor. Görev profili [ değiştir ] Seyahatin zaman çizelgesi tarih Zaman (UTC) Olay 11 Aralık 1998 18:45:51 Uzay aracı çıktı 23 Eylül 1999 08:41:00 Ekleme başlar. Yörünge güneş dizisi yerleştirir. 08:50:00 Orbiter, ana motor yanmasına başlamak için yönelimi düzeltmeye döner. 08:56:00 Orbiter, yakıt ve oksitleyici tanklara basınç uygulamaya başlamak için vanaları açan piroteknik cihazları ateşledi. 09:00:46 Ana motor yanması başlıyor; 16 dakika 23 saniye ateş etmesi bekleniyor. 09:04:52 Uzay gemisi ile iletişim kayboldu 09:06:00 Yörüngede, Dünya'yla radyo teması dışında, Mars gizliği girmesi bekleniyordu. [n 1] 09:27:00 Mars okültasyonundan çıkması bekleniyor. [n 1] 25 Eylül 1999 Görev bir kayıp beyan etti. Başka temas kurma girişiminiz yok. Başlat ve yörünge [ değiştir ] Mars Climate Orbiter sondajı, 11 Aralık 1998'de saat 18.45.51 UTC'de, Delta II 7425 fırlatma aracı ile Florida'daki Cape Canaveral Hava Kuvvetleri İstasyonunda Uzay Fırlatma Kompleksi 17A'dan Ulusal Havacılık ve Uzay İdaresi tarafından başlatıldı. Tam yanma dizisi 42 dakika sürdü ve Mars'ı 5.5 km / s'lik bir son hızı olan bir Hohmann nakil yörüngesine uzay aracı getirdi ve sonda 669 milyon kilometrelik bir yörünge yolladı. [5] [8] Mars İklim Orbiter'in fırlatılmasıyla itici de dahil olmak üzere 638 kilo (1.418 liradan) tartıldı. [15] Roket göçebe tel ettik kafes diyagramı Mars İklim Orbiter'li Delta II lansman aracının diyagramı Fırlatma sırasında roket NASA'nın NASA tarafından Delta II 7425 fırlatma aracıyla Mars iklim orbiterinin lansmanı yapıldı Gezegenler arası yörüngenin diyagramı Mars Hava Kuvvetleri Yörünge Gezici Yörünge Aero-Frenleme EDİRNE, 2, 5, 9 ettik 15 Öğleden periyodlarla diyagramı Mars İklim Orbiter'ı Mars etrafında yörüngede konumlandırmak için aerobik frenleme prosedürü Mars ile karşılaşmak [ değiştir ] Mars'ın "YARIM ayı" imaji 7 Eylül 1999'daki Mars görüntüsü, Yörünge tarafından edinilen tek görüntüdür. İki yörüngenin Comparative diyagramı Orbiter'in amaçlanan ve gerçek yörüngelerini karşılaştıran diyagram Ayrıca bkz: Mars'ın Keşfi Mars İklim Orbiter planlanan yörünge yerleştirme manevrası 23 Eylül 1999 tarihinde 09:00: 46 UTC'ye başladı. Mars İklim Orbiter , uzay aracı Mars'ın 09:04:52 UTC'de geçtiğinde, beklenenden 49 saniye erken bir saatte radyo bağlantısından çıktı ve iletişim asla tekrar kurulmadı. İnsan hatasından kaynaklanan komplikasyonlar nedeniyle, uzay aracı, beklenen yükseklikten daha düşük bir seviyede Mars ile karşılaştı ve atmosferik streslerden dolayı parçalandı. Mars Keşif Orbiter , o zamandan beri bu görev için amaçlanan hedeflerin çoğunu tamamladı. Başarısızlığın nedeni [ değiştir ] 10 Kasım 1999'da, Mars Climate Orbiter Yanlış Soruşturma Kurulu, uzay aracının kaybedilmesiyle ilgili şüphelenilen konuları ayrıntılarıyla anlatan bir Faz 1 raporu yayınladı. Daha önce, 8 Eylül 1999'da, Yörünge Düzeltme Manevrası -4 hesaplandı ve daha sonra 15 Eylül 1999'da idam edildi. Uzay aracını, bir irtifada Mars etrafında uzay aracını getirecek bir yörünge yerleştirme manevrası için en uygun konuma yerleştirmek amaçlandı. Bununla birlikte, TCM-4 ile yörünge yerleştirme manevrası arasındaki hafta boyunca, gezinti ekibi, yüksekliğin 150 ila 170 km'de (93 ila 106 mi) yüksekliğin çok daha düşük olabileceğini belirtti. ). Yörünge yerleştirmeden 24 saat önce, orbitaleri 110 km'lik bir yüksekliğe yerleştiren hesaplamalar; Mars Klimalı Orbiter'in bu manevra sırasında hayatta kalabileceği düşünülen en düşük irtifa 80 kilometredir. Başarısız hesaplamalar, uzay aracının, atmosferik stres nedeniyle uzay aracının muhtemelen dağılmış olduğu yüzeyin 57 kilometre içinde dolaşıcıyı alacağı bir yörüngede olduğunu gösterdi. Bu tutarsızlığın başlıca nedeni, NASA tarafından sağlanan ikinci bir sistemin, bu sonuçların beklenmesine rağmen, Lockheed Martin tarafından tedarik edilen bir zemin yazılımının Software Interface Specification (SIS) 'in aksine bir Birleşik Devletler biriminde sonuç ürettiği yönündeydi. SIS birimlerinde, DİE'ye uygun olarak. Spesifik olarak, püskürtme atışlarıyla hesaplanan toplam itki sayısını hesaplayan yazılım, pound saniye olarak hesaplanır. Yörünge hesaplama yazılımı daha sonra - uzay aracının öngörülen konumunu güncellemek için - bu tahminlerin - newton saniye içinde olması bekleniyordu. [16] Hesaplanan ve ölçülen konum arasındaki tutarsızlık, arzulanan ve gerçek yörünge yerleştirme yüksekliği arasındaki tutarsızlığa neden olarak, endişeleri reddeden en az iki seyirci tarafından daha önce fark edildi. Programda yer alan Yörünge Düzeltme Manevrası-5'i yürütme imkânını değerlendirmek için yörünge yazılım mühendisleri, yörünge yazılım operatörleri (seyrüseferler), tahrik mühendisleri ve yöneticilerden oluşan bir toplantı düzenlendi. Toplantıya katılanlar TCM-5'i yürütmek için bir anlaşma yaptığını hatırlattı, ancak sonunda sonuçlanmadı. [17] Ayrıca bkz. [ Değiştir ]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

29 Mayıs 2018 boğa günlük yorum

29 Mayıs 2018 boğa günlük yorum genellemeler yaparsak Mayıs ayı yıpratıcı etkisi geçti lakin 29 Mayıs an itibariyle sakin durağan geçmeye ba...